TDI-RACING 
  DIESEL-TUNING

 

   
      O  FIRMIE | AKTUALNOŚCI | GALERIA | CHIPTUNING | HAMOWNIA | CENNIK | KONTAKT | LINKI

 

CO  DAJE  PROFESJONALNY  CHIPTUNING ?

- zwiększa moc i moment obrotowy zachowując konstrukcyjny margines bezpieczeństwa,
- nie wpływa na trwałość silnika - przy normalnej eksploatacji, zachowaniu właściwego serwisowania i wymiany   materiałów eksploatacyjnych,
- nie zwiększa zużycia paliwa ( przy niezmienionym stylu jazdy spalanie spada o ok. 0,5-1 l/100km),
- pozwala na nadanie indywidualnego charakteru seryjnemu samochodowi,

Jak to możliwe ?
Nowoczesne silniki Diesla oraz benzynowe są sterowane elektronicznie komputerem pokładowym "ECU" – Engine Control Unit. Współczesne samochody nie maja już linki gazu ani sprzęgła, również pompy wtryskowe są sterowane elektronicznie.

ECU zbiera i analizuje napływające wielokrotnie wciągu każdej sekundy, sygnały z takich czujników jak:
 
- czujnik położenia pedału gazu,
- czujnik ciśnienia atmosferycznego,
- czujnik prędkości obrotowej silnika,
- czujnik położenia wału korbowego,
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
- czujnik wzniosu iglicy rozpylacza,
- czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym,
- czujnik temperatury paliwa ,
- sonda lambda,
- masowy przepływomierz powietrza itd.


ECU analizuje sygnały z tych czujników porównuje je z danymi zapisanymi w pamięci i za pomocą elektrozaworów steruje pracą silnika i jego osprzętu.

Modyfikując wytyczne zapisane w pamięci sterownika, możemy wpływać na funkcjonowanie silnika w każdych warunkach obciążenia.
Zmieniając we właściwym zakresie takie wartości jak: ciśnienie doładowania, kąt wyprzedzenia wtrysku, ograniczenie momentu obrotowego, reakcję pedału gazu i wiele innych parametrów - uzyskujemy nowy bardziej dynamiczny program sterujący.

Silnik uzyskuje większa sprawność, więcej koni mechanicznych i wyższy maksymalny moment obrotowy. Silniejszy i bardziej elastyczny silnik to zwinniejsze, bezpieczniejsze i bardziej komfortowe w codziennej jeździe auto ! 

Jazda tuningowanym autem daje wiele radości i satysfakcji  naszym klientom co jest dla nas  najważniejsze !

_______________________________________________________

Przykłady operacji tuningowych wykonanych przez nas na autach różnych marek znajdziecie w dziale: " GALERIA "

Tabela przykładowych przyrostów mocy dla najpopularniejszych aut koncernu VW:

 Silnik

 Seria

 Chiptuning

1,4 TDI

  75 PS / 195 NM 1800 U/Min

  95 PS / 245 NM

1,8 T

150 PS / 210 NM 2100 U/Min

185 PS / 270 NM

1,8 T

180 PS / 235 NM 2100 U/Min

210 PS / 280 NM

1,9 TDI

  90 PS / 210 NM 1900 U/Min

115 PS / 265 NM

1,9 TDI

110 PS / 235 NM 1900 U/Min

135 PS / 300 NM

1,9 TDI PD

100 PS / 235 NM 1900 U/Min

135 PS / 285 NM

1,9 TDI PD

105 PS / 250 NM 1900 U/Min

140 PS / 310 NM

1,9 TDI PD

130 PS / 310 NM 2000 U/Min

165 PS / 380 NM

2,0 TDI  

140 PS / 320 NM 2000 U/Min

170 PS / 395 NM

2,0 TDI  

170 PS / 350 NM 1900 U/Min

200 PS / 400 NM

2,7 V6 TDI

163 PS / 400 NM 1900 U/Min

220 PS / 480 NM

3,0 V6 TDI

240 PS / 500 NM 1900 U/Min

290 PS / 600 NM

Jak to robimy?

1.  Testy wysiłkowe i pomiar mocy na HAMOWNI,
2.  Sczytanie softweru ECU samochodu przez złącze diagnostyczne,
3.  Archiwizacja oryginału na CD - możliwość przywrócenia seryjnego   programu,
4.  Modyfikacja odpowiednich map oprogramowania,
5.  Wgranie zmodyfikowanego, dynamiczniejszego programu do ECU samochodu,
6.  Pomiar na HAMOWNI - ocena wyników modyfikacji,

 
   

Specjalizujemy się w CHIPTUNINGU samochodów z tzw. grupy Volkswagena. (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda)

Silniki z tej rodziny charakteryzują się solidną technologią wykonania oraz wytrzymałością. 

Naszym zdaniem to najbardziej podatne jednostki do CHIPTUNINGU - sprawdzaliśmy na sobie !

W galerii znajdziecie również wiele aut innych marek jak Mercedes, BMW, Opel, Ford, Peugeot, Citroen, Renault, Fiat, Alfa Romeo, Volvo, Rover, także marki azjatyckie. Zapraszamy: GALERIA  

 

   

Dobrze napisany program, indywidualnie dla Twojego samochodu 

 - uwolni drzemiące w silniku rezerwy mocy!